Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.
La formazione degli studenti che si specializzano per diventare insegnanti di sostegno è finalizzata a favorire lo sviluppo di un approccio inclusivo. Nel presente studio si analizza un’esperienza di tirocinio in cui ci si è avvalsi delle tecnologie Wiki e Forum per favorire un approccio collaborativo. È stata condotta un’analisi categoriale sulle relazioni degli studenti per rilevare gli indici di inclusione presenti. I dati hanno evidenziato un largo utilizzo di tali parametri.
La Formazione all'inclusione degli insegnanti di sostegno con Wiki e Forum
Petti, L
2011-01-01
Abstract
Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.