The aim of the research is to analyze the first time use of robotics in primary schools, in order to assess student abilty to focus on the proposed core educational activities, over the need to focus on the complexity of the newly introduced technology: robotics and coding. The methodology applied included, observation of all the activities, the administration of problem solving comprehension tests and interviews to a cross-section of students to assess the levels of attention to the core (educational) issue(s)

L’obiettivo della ricerca è quello di analizzare il primo utilizzo della robotica nella scuola primaria nell’ottica di individuare i livelli di focalizzazione sul problema principale proposto didatticamente rispetto alla necessità di dominare la complessità del sistema composto dalla novità di elementi tecnologici articolati quali i robot e la sua programmazione. A livello metodologico sono state previste l’osservazione delle attività, la somministrazione di prove di comprensione del problema e le interviste a un campione di bambini per individuare i livelli di attenzione sul problema principale

Introduzione della robotica in attività di problem solving nella scuola primaria. Analisi dei livelli di focalizzazione sugli scopi del problema

Petti, L;
2018-01-01

Abstract

The aim of the research is to analyze the first time use of robotics in primary schools, in order to assess student abilty to focus on the proposed core educational activities, over the need to focus on the complexity of the newly introduced technology: robotics and coding. The methodology applied included, observation of all the activities, the administration of problem solving comprehension tests and interviews to a cross-section of students to assess the levels of attention to the core (educational) issue(s)
http://mondodigitale.aicanet.net/2018-2/
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11695/84237
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 0
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact