DE ANGELIS, Marta
DE ANGELIS, Marta
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANISTICHE, SOCIALI E DELLA FORMAZIONE
A personalized feedback system to support teacher training
2023-01-01 DE ANGELIS, Marta; Miranda, Sergio
A pre-post syllabus analysis to assess the impact of the TILD faculty development program
2023-01-01 Tinterri, A.; De Angelis, M.; Lotti, A.; Loiodice, I.; Serbati, A.; Dipace, A.
Apprendere per competenze per prevenire l'abbandono scolastico
2015-01-01 De Angelis, Marta; Iannotta, IOLANDA SARA; Marzano, Antonio; Vegliante, Rosa
Assessing the Impact of the TILD Faculty Development Program Through Pre-Post Analysis of Teacher Syllabi
2024-01-01 Tinterri, A.; De Angelis, M.; Lotti, A.; Loiodice, I.; Serbati, A.; Dipace, A
Coinvolgere e attivare gli studenti nella “grande aula” universitaria attraverso il Think Pair Share
2024-01-01 Petti, Livia; DE ANGELIS, Marta
COOPERATIVE LEARNING, DIGITAL TECHNOLOGIES AND ACADEMIC PERFORMANCE: AN EXPERIENCE IN THE FIELD
2013-01-01 Marzano, Antonio; Tammaro, Rosanna; Notti, Achille Maria; D'Alessio, Anna; De Angelis, M.
Costruzione e validazione di uno strumento per la valutazione delle abilità inferenziali nella scuola primaria: l’AbInf test
2020-01-01 Vegliante, Rosa; DE ANGELIS, Marta; Miranda, Sergio
Decentralization tendencies and teacher evaluation policies in European countries
2016-01-01 Marzano, Antonio; Norlund, Anita; De Angelis, Marta
Designing situated learning experiences for smart cities: the Inf@nziaDigiTales3.6 experience
2020-01-01 Chang, M.; De Angelis, M.; Gaeta, A.; Orciuoli, F.; Parente, M.
Developing feedback literacy in initial teacher education: Results from an investigation
2023-01-01 DE ANGELIS, Marta; Bruni, F.; Petti, L.
DISTANCE LEARNING: PLANNING OF MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
2018-01-01 Vegliante, Rosa; DE ANGELIS, Marta; Miranda, Sergio
Favorire la corresponsabilità educativa: uno strumento di valutazione per docenti e genitori per la lotta agli stereotipi e contrasto alle discriminazioni di genere
2017-01-01 Lozupone, Elvira; DE ANGELIS, Marta
Gamification As A Tool For Preventing Early School Leaving: A Possible Perspective?
2024-01-01 Bruni, Filippo; Petti, Livia; DE ANGELIS, Marta
Il post digitale. Società, Culture, Didattica.
2022-01-01 Dipace, Anna; Fornasari, Alberto; DE ANGELIS, Marta
Il problem solving collaborativo nella scuola primaria: attuale stato dell’arte
2020-01-01 Miranda, Sergio; Vegliante, Rosa; DE ANGELIS, Marta; Torre, Cristina
Imparare valutando: un'indagine sul ruolo del feedback e del peer feedback nella formazione iniziale dei docenti
2023-01-01 DE ANGELIS, Marta
Improving learning with augmented reality: A didactic re-mediation model from inf@nzia digitales 3.6
2019-01-01 De Angelis, M.; Gaeta, A.; Orciuoli, F.; Parente, M.
In presenza o a distanza? Alcuni principi e pratiche per una didattica efficace
2020-01-01 DE ANGELIS, Marta; Santonicola, Mariagrazia; Montefusco, Carole
INCLUSIVE EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS IN ITALY
2015-01-01 Marzano, Antonio; De Angelis, M.; D'Alessio, A.
Innovare la didattica universitaria tramite lo sviluppo delle competenze didattiche dei docenti universitari: il Progetto TILD dell’Università di Foggia
2023-01-01 Lotti, A.; Dipace, A.; Loiodice, I.; De Angelis, M.