MINGUZZI, Antonio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.894
NA - Nord America 3.449
AS - Asia 916
SA - Sud America 146
AF - Africa 127
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
OC - Oceania 5
Totale 8.545
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.407
RU - Federazione Russa 1.346
IE - Irlanda 788
IT - Italia 602
SG - Singapore 385
CN - Cina 321
UA - Ucraina 239
DE - Germania 213
FI - Finlandia 171
AT - Austria 135
SE - Svezia 122
GB - Regno Unito 121
BR - Brasile 116
CI - Costa d'Avorio 91
FR - Francia 55
IN - India 50
VN - Vietnam 33
CA - Canada 24
BE - Belgio 20
TR - Turchia 17
ID - Indonesia 12
BD - Bangladesh 11
HK - Hong Kong 11
NL - Olanda 11
PK - Pakistan 11
PL - Polonia 11
AR - Argentina 10
MX - Messico 10
PT - Portogallo 10
ES - Italia 9
JP - Giappone 9
EU - Europa 8
IR - Iran 8
IQ - Iraq 7
CM - Camerun 6
LT - Lituania 6
NO - Norvegia 6
OM - Oman 6
SA - Arabia Saudita 6
ZA - Sudafrica 6
DK - Danimarca 5
PE - Perù 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
DZ - Algeria 4
EG - Egitto 4
IL - Israele 4
UZ - Uzbekistan 4
AU - Australia 3
AZ - Azerbaigian 3
CL - Cile 3
JO - Giordania 3
LU - Lussemburgo 3
MA - Marocco 3
MT - Malta 3
PY - Paraguay 3
RO - Romania 3
SC - Seychelles 3
VE - Venezuela 3
AL - Albania 2
BB - Barbados 2
BN - Brunei Darussalam 2
CO - Colombia 2
DO - Repubblica Dominicana 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
ET - Etiopia 2
GR - Grecia 2
HU - Ungheria 2
KE - Kenya 2
LV - Lettonia 2
MU - Mauritius 2
PA - Panama 2
UY - Uruguay 2
AM - Armenia 1
BF - Burkina Faso 1
BH - Bahrain 1
BW - Botswana 1
CH - Svizzera 1
CZ - Repubblica Ceca 1
HN - Honduras 1
IS - Islanda 1
JM - Giamaica 1
KI - Kiribati 1
KZ - Kazakistan 1
LK - Sri Lanka 1
ML - Mali 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PH - Filippine 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
Totale 8.545
Città #
Dublin 788
Chandler 613
Jacksonville 599
Moscow 440
Dallas 388
Singapore 204
Wilmington 169
Beijing 167
Vienna 134
Ashburn 121
Helsinki 95
San Mateo 94
Abidjan 91
Rome 77
Princeton 76
Ann Arbor 66
Berlin 54
Los Angeles 52
Houston 47
Woodbridge 46
Boardman 37
Milan 32
Dearborn 29
The Dalles 29
Baranello 26
Napoli 23
Brussels 20
Council Bluffs 19
New York 18
Zhengzhou 16
Palermo 14
Brooklyn 13
São Paulo 13
Auburn Hills 12
Jinan 12
Munich 12
Brescia 11
Ho Chi Minh City 11
Hong Kong 11
Poplar 11
Stockholm 11
Torino 10
Warsaw 10
Atlanta 9
Chicago 9
Frankfurt am Main 9
Norwalk 9
Redwood City 9
Toronto 9
Montreal 8
Taiyuan 8
Denver 7
Formigine 7
Molise 7
Mountain View 7
Nanjing 7
Padova 7
Tokyo 7
Chennai 6
Hanoi 6
Hefei 6
London 6
Muscat 6
Shanghai 6
Aquila 5
Boston 5
Campobasso 5
Catania 5
Charlotte 5
Falkenstein 5
Guangzhou 5
Istanbul 5
Limbiate 5
Mumbai 5
New Delhi 5
Rockville 5
Santa Clara 5
Turku 5
Bari 4
Cassino 4
Florence 4
Isorella 4
Leawood 4
Legnano 4
Livorno 4
Mexico City 4
Nanchang 4
Ningbo 4
Rende 4
Salerno 4
San Francisco 4
Tashkent 4
Amman 3
Amsterdam 3
Ankara 3
Ardabil 3
Aversa 3
Bagnacavallo 3
Baku 3
Bangalore 3
Totale 5.026
Nome #
Destination Building. Teorie e pratiche per il management della destinazione turistica 272
Co-evoluzione tra impresa e destinazione turistica. L'esperienza innovativa dell'albergo diffuso 235
Analyzing the Performance of Destination Management Organizations. An empirical study 179
DESTINATION COMPETITIVENESS AND EDUCATION SYSTEM: OLD RESOURCES FOR NEW POLICIES 167
Le condizioni di efficacia nel processo di sviluppo turistico di un territorio 158
Competitività e sostenibilità turistica delle regioni italiane 156
Destination Building. A strategic approach to the sustainable development of a tourism destination 155
Dealing with customer expectations and satisfaction in the tourism sector. An empirical investigation in Italy 150
Crowdfunding as a Support Tool for the Activity of Social Investors 142
Cultura imprenditoriale e processi di internazionalizzazione 139
CULTURA IMPRENDITORIALE E INFORMATION TECNOLOGY NELLA FILIERA DEL TRASPORTO MERCI. ANALISI DI UN CAMPIONE DI IMPRESE DEL MEZZOGIORNO D'ITALIA 134
Destination building e valorizzazione dei beni culturali. Il progetto herakleia 134
Apprentissage et culture d’entreprise dans les PME: une analyse explorative intersectorielle 133
The role of natural environmental sustainability and the effect on tourist satisfaction in emergent micro-tourism destinations: the case of southern Italy 133
Policy Network and Destination Management. An Italian Case Study 131
Criticità e fabbisogni finanziari delle imprese del T/A Campano 124
Apprendimento imprenditoriale e competitività internazionale delle imprese in alcuni settori del comparto agroalimentare 124
Fattori di attrattività turistica del patrimonio archeologico industriale 124
RUOLO E STRUMENTI PER L'EFFICACIA DI UN OSSERVATORIO TURISTICO REGIONALE 123
Collaboration or Community? The Impact of the Institutional Forces in Promoting Social Crowdfunding 122
Considerazioni metodologiche sui modelli di competitività internazionale delle imprese 121
Tourism, cultural heritage and creative industries. Reciprocal influences and territorial development 120
ALbergo diffuso. Partly a house partly a hotel 120
Il ruolo delle Destination Management Organizations per la competitivita’ dei sistemi turistici territoriali 120
Company Growth, Diversification and Performance: the Role of Public Financial Grants 119
LA SODDISFAZIONE DEL TURISTA COME STRUMENTO DI VALUTAZIONE DELLA DESTINATION COMPETITIVENESS 119
Social innovation through crowdfunding. The case of “Meridonare” 118
Network activity as critical factor in development of regional tourism organization. An italian case study 114
The Evolution of a Social Service Crowdfunding Platform towand an Investing Logic: The Meridonare Case Study 114
Entrepreneurial culture in logistics and freight transport: cross-industry and cross-country analysis 113
Entrepreneurial culture and the spread of information technology in transport firms. First results on a Southern Italy sample 113
Il ruolo delle “destination management organization” per la competitività dei sistemi turistici territoriali 113
Networking approaches for Sustainable destination management: an italian case study 112
Il turismo 111
Il caso GeoLab srl. Uno spin off accademico ad alta crescita 110
The analysis of tourism destination competitiveness from a sustainable perspective: Subjects, tools and methodologies 109
The role and importance of entrepreneurial internazionalization in southern Italy 109
Territorial development through cultural tourism and creative activities 108
Innovare il rapporto tra musei, visitatori ed utenti attraverso le relazioni digitali 108
Managing wine tourism in Italy 107
Quali prospettive di ricerca nelle scienze turistiche a partire dallo studio degli approcci interdisciplinari? 106
Role and importance of entrepreneurial internationalization. The experiences of small - medium firms of mature sectors in southern Italy 102
The competitiveness of the South Italian tourism regions through wine tourism 102
Foundations of Banking Origin and Social Rating Philosophy—A New Proposal for an Evaluation System 100
Relazioni virtuose tra patrimonio culturale, turismo e industrie creative a supporto dei processi di sviluppo territoriale 98
L'IMPATTO DEI FATTORI DI SPECIFICITA' D'IMPRESA, SETTORIALI E LOCALI SULL'IMPRENDITORIALITA' NELLA PICCOLA IMPRESA 98
REVITALIZING RURAL SPACES THROUGH CREATIVITY: NEW WAYS OF USING TRADITIONAL RESOURCES. THE CASE OF WINE TOURISM IN ITALY 97
Il Destination Audit come fattore critico nella gestione di un osservatorio turistico regionale 97
Governo d’impresa e organizzazione del sistema agro-alimentare in Molise 96
Prefazione 95
Lo studio della competitività turistica delle regioni italiane attraverso l'analisi multivariata 94
I processi di apprendimento dal mercato nella piccola impresa 92
Servizi e competitività internazionale nelle piccole imprese 92
I "piani di gestione" dei siti Unesco italiani come elemento di innovazione della governance del territorio 92
The system of local relations of small firms: territorial and sectorial specificities 91
Service management for internationalization of small firms 91
Il Turismo nella Regione Molise 91
The Network of Relationships Between the Economic Environment and the Entrpreneurial Culture in Small Firms 90
Entrepreneurship and management in southern Italy: the alimentary pasta and the preserved tomato sectors 89
Success Factors in SME’s Internationalization Processes: An Italian Investigation 88
Imprenditorialità e managerialità in due settori industriali maturi nell'Italia meridionale 88
Il Ruolo e gli strumenti per l’efficacia di un Osservatorio Turistico Regionale 87
Marchio territoriale e relazioni d’impresa. Fattore critico o variabile evolutiva? 86
L'apprentissage comme facteur d'innovation des entreprises. Enquête et exploration dans les petites entreprises italiennes 86
Evidence from multivariate analysis on Italian small firms 85
La competitività internazionale delle piccole-medie imprese meridionali nel settore delle conserve alimentari 85
Redditività e competitività dell'industria alimentare: modelli teorici e considerazioni sulla realtà molisana 83
Le determinanti del successo internazionale di alcune imprese meridionali. Strategie o casualità? 83
Natural Environmental Sustainability And Micro-Tourism Destinations: The Case Of Southern Italy 83
Services in the international growth of small-medium firms: some empirical evidence and policy implications from a cross-sector analysis 82
La struttura e le criticità del settore della pesca. Dinamiche evolutive e spazi di occupabilità nel comprensorio Termolese 78
Marketing delle tradizioni e della cultura immateriale. Futuro del Destination Marketing in Molise 77
Entrepreneurship behaviour and international market activity: some empirical findings from a cross-sector analysis 76
Networking approaches for sustainable destination management 76
Export activity, competitive strategies and demand for support servicies in SME’s 75
Il management della storia: quale prodotto per quale mercato 71
Management e governance delle destinazioni turistiche-culturali 65
Totale 8.580
Categoria #
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021400 0 0 0 0 0 59 101 11 79 10 106 34
2021/2022370 22 102 5 19 16 30 18 45 49 14 19 31
2022/20232.172 280 84 84 177 120 173 16 93 997 57 36 55
2023/2024272 76 21 15 8 4 17 14 13 11 13 39 41
2024/2025961 110 51 135 14 153 31 7 60 74 10 160 156
2025/20262.297 157 326 158 115 1.008 533 0 0 0 0 0 0
Totale 8.580