From the legend of "The Pied Piper" to fake news: credibility, mystery, and fear have always been ethical elements of communication. "Debunking" means using critical thinking, but even before that it means understanding the hermeneutic value of attention and repositioning ethical questions in real-life situations.
Dalla leggenda del "Pifferaio magico" alle fake news: credibilità, mistero e paura sono sempre stati elementi etici della comunicazione. "Debunking" significa usare il pensiero critico, ma ancor prima significa comprendere il valore ermeneutico dell'attenzione e riposizionare le questioni etiche nelle situazioni reali.
Il sortilegio del Pifferaio. Dalle fake news all'economia dell'attenzione
Fabrizia Abbate
2020-01-01
Abstract
From the legend of "The Pied Piper" to fake news: credibility, mystery, and fear have always been ethical elements of communication. "Debunking" means using critical thinking, but even before that it means understanding the hermeneutic value of attention and repositioning ethical questions in real-life situations.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.