Normality and pathology have to do with the way time is lived and experienced, as Georges Canguilhem taught, which is why temporality is the substance of the personal and collective narrative plot. The article seeks to shed light on how all reading education is an ethical experience of existence through time and the body, with the example of the dystopian TV series "Westworld".
Normalità e patologia hanno a che fare con il modo in cui il tempo viene vissuto e sperimentato, come insegnava Georges Canguilhem, ed è per questo che la temporalità è sostanza della trama narrativa personale e collettiva. L'articolo cerca di far luce su come ogni educazione alla lettura sia un'esperienza etica dell'esistenza attraverso il tempo e il corpo, con l'esempio della serie tv distopica "Westworld".
Il corpo vissuto nel testo. La lettura come relazione tra normalità e patologia
Fabrizia Abbate
2017-01-01
Abstract
Normality and pathology have to do with the way time is lived and experienced, as Georges Canguilhem taught, which is why temporality is the substance of the personal and collective narrative plot. The article seeks to shed light on how all reading education is an ethical experience of existence through time and the body, with the example of the dystopian TV series "Westworld".I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.